Pàgines



dilluns, 30 d’octubre del 2017

Presentat un llibre sobre la factoria SIATA de Tarragona


El Refugi 1 del Moll de Costa, del Port de Tarragona, va quedar gairebé petit per acollir el nombrós públic que va assistir a la presentació d'un llibre que formarà part de la història tarragonina, "História de la factoria SIATA de Tarragona", que ha escrit el barceloní resident a Torredembarra, Jaume Cabot.



Abans de començar l’acte de presentació, vaig tenir l’ocasió de parlar durant uns moments amb l’autor del llibre. La idea d'escriure aquest llibre, es podria dir que "va començar fa uns vint anys", ens explicava el mateix Jaume Cabot. En aquella època va comprar una Siata Formichetta "com estava molt aficionat amb el tema dels Seat 600, vaig trobar la Formichetta, em va semblar un vehicle molt simpàtic, però se'm va despertar la curiositat", comentava l'autor. "Aleshores vaig començar a voler saber que l'havia construït, on es feia, quantes unitats es van fabricar ... i tot preguntant a gent gran, vaig saber que era un vehicle que s'havia fabricat a prop de casa meva".


"Vaig contactar amb un extreballador de la fàbrica i, gràcies a ell que va començar a posar-me en contacte amb altres que hi havia treballat i em va portar fotografies, vaig començar a recopilar dades i coses fins que em vaig adonar que havia recollit una valuossíssima documentació, que no es podia perdre", anava explicant-me Cabot.


Va ser el moment en que "vaig decidir començar a redactar i donar-li forma fins que al final s'ha transformat en un llibre, que serveix per compartir aquesta recerca que he dut a terme durant tant de temps", concloïa satisfet Jaume Cabot. L'autor es mostra molt il·lusionat del treball realitzat, durant el qual s'ho havia passat bé.


La presentació, que es va fer dissabte passat dia 28, va anar a càrrec de l'actor i humorista tarragoní Fermí Fernàndez, que va fer una petita dissertació, acompanyats també de representants d'Arola Editors, que han posat els escrits de Jaume Cabot en forma de llibre.


El Refugi 1 del Moll de Costa estava ambientat amb cinc models fabricats per SIATA a Tarragona, l'Ampurias, la Formichetta, tres Minivan: 400 CH, 2850 i 3000; i la "Playera Patricia", que el departament de cotxes històrics de SEAT havia portat expressament per aquest acte.


Qui és Jaume Cabot

Encara que sempre ha estat entusiasta dels automòbils clàssics, la seva especialitat és el Seat 600 i derivats.

La passió per la investigació l'ha portat a conèixer en profunditat el popular utilitari, i a vegades els seus coneixements han estat requerits per col·laborar en diversos reportatges per a la premsa del motor (Motor Clásico), documentals a la televisió i assessorament tècnic per als fabricants de modelisme a escala de diferents models de clàssics (Salvat).

L'entusiasme per Siata Espanyola l'ha portat a crear una col·lecció privada de cinc models diferents que van sortir en el seu dia de la planta de Tarragona. Els cuida amb cura i és fàcil veure-li per Torredembarra i voltants, on resideix actualment, recorrent els carrers al volant d'un Siata.


imatge

imatge